Ulotki reklamowe to podstawowy materiał wykorzystywany w marketingu wewnętrznym służący budowaniu świadomości marki, zapoznania klienta z ofertą, rozbudzenia w nim chęci zakupu, jako pierwszego z czterech kroków procesu zakupowego. Czy w dobie internetu i działań sieciowych ulotki mają jeszcze sens?
Ulotki reklamowe jak wiemy, mają podnieść świadomość klienta, na temat funkcjonowania danej marki. Mogą informować one o nowościach w ofercie, promocji, czy też szykowanym wydarzeniu, imprezie, w których w centrum będzie konkretna firma. Mogą być one produkowane w różnych rozmiarach. Najczęściej wybierane są cztery z nich: A6, A5, A4 oraz DL. Dobrze zaprojektowana ulotka będzie w sposób nienachalny, aczkolwiek skuteczny przedstawiała nazwę firmy, jej logo podstawowe produkty, bądź usługi z oferty. O wartości przekazu decyduje szereg czynników, z których najważniejszymi są rodzaj użytego papieru, technika zadruku, dobór grafiki i formy prezentacji treści do oczekiwań grupy docelowej, do której jest kierowany przekaz.
Obecnie ulotki reklamowe wykorzystywane są głównie jako element informujący o działalności danej firmy w formie standów na ladach czy to recepcyjnych, czy poczekalniach. Drugim ważnym obszarem ich niesłabnącej popularności są wszelkiego rodzaju targi, eventy, „wystąpienia publiczne”, w których budowane są stoiska reklamowe oparte zarówno na elementach reklamy wielkoformatowej, jak i wewnętrznej na potrzeby informowania potencjalnego klienta o korzyściach płynących ze skierowania swej uwagi na daną firmę, wyboru jej produktów, czy skorzystania z wybranej usługi.
Ważne jest, aby projektując ulotkę reklamową pamiętać o określeniu grupy docelowej, do której kierowany będzie przekaz. Wykonanie ulotki dla tzw. wszystkich to stracone pieniądze i powielanie mitu, że ta forma reklamy to dawno przeżytek, relikt przeszłości.